Microsoft Surface

2012.11.30. 18:29 goIya

Már egy ideje lehet kapni a Microsoft Surface RT változatát - Amerikában - és most jelentették be a Pro megjelenési dátumát és árát. És olyan hülyeségeket olvasok ezzel kapcsolatban, hogy az nem igaz. 

Kezdjük ott, hogy az RT és a Pro két külön állatfaj. Nem szabad őket összehasonlítani. Az RT egy ARM processzoros tablet amit az iPad és a hasonló kategóriás Androidos gépek konkurenciája. Így hozza a tabletektől elvártat teljesítményben, üzemidőben és árszintben is. Windows RT fut rajta, ami nem tudja futtatni a hagyományos windowsos programokat, csak azokat amiket külön erre írtak és a szoftverboltban elérhetőek. Így ez nem tekinthető egy teljes értékű számítógépnek vagy komoly munkagépnek.

Ezzel szemben a Pro verzió egy teljes értékű gép, csak épp érintőképernyővel, normál Windows 8-al - ami futtatja a régi akár XP-s programokat is- , és az ultrabookok konkurenciájának szántak. Core i5-ös processzorral, 10.6 colos fullHD felbontású kijelzővel, SSDvel ráadásul nem is gyenge a hardver. És akkor olyan cikkeket olvasok, hogy szerintük túl drága, mert annyiba kerül mint egy Macbook Air és hogy: mi az, hogy az üzemideje rosszabb lesz mint az RT verziónak? Gondolkodjunk már egy picit. A hardvere majdnem ugyan az mint a Macbook Air-é, és ez nem is egy egyszerű laptop, úgyhogy nem tudom mit kell az árán csodálkozni. Ennyibe kerül a legtöbb ultrabook is. Az üzemidő valóban ciki, mert elvileg fele olyan jó lesz az üzemidő mint a kis tesónak, aki 8órát produkál és a legtöbb ultrabook a 6-7 környékén teljesít. De azért a Surface Pro mégis csak egy sokkal erősebb hardver mint az RT, egy alig nagyobb házban. És azért mégse az iPad 10 órás akkuidejéhez hasonlítsuk már. Nem egy ligában játszanak.

Maga a cucc szerintem jó lehet, de szerintem fölöslegesen erős hardver van benne. Simán elég lenne bele egy új generációs i3, ha tényleg mindennapokban használható gépet szeretnének. És mivel nem tudom elképzelni, hogy ez valakinek ne a másodlagos gépe legyen és ezen akarjon komoly hardver igényes munkát csinálni, ezért szerintem bővel elég lenne egy új Atom is, azon is elfut az Office meg a legtöbb program, és még az üzemideje is jó lenne.

De megértem a Microsoftot, egy high-end gépet akartak erőfitogtatás, jövőbe mutatás és Windows 8-as reklám céljából, és annak tökéletes.

· 1 trackback Címkék: tablet Microsoft Surface Windows 8

A bejegyzés trackback címe:

https://gadgetfuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr964940096

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az alkalmi ivó 2012.12.01. 08:10:45

" Mindannyian embernek születünk, aztán a szellemi törzsfejlődés folyamatában jelentős hányadunk elsorvasztja eme születési jellemzőét." Az iszákosok rendszertani csoportjának legalacsonyabb törzsfejlődési fokán álló egyedekről beszélhetünk, ök azok a...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halaloszto 2012.11.30. 21:17:10

meg lesz ennek is a vasarlokozonsege, csak olyan kicsi lesz, hogy az mar nem eri meg az ms-nek. egyesek ezt hivjak egyszeruen buktanak.

Vajk

Balint86 2012.11.30. 21:37:03

Egyetértek az előttem kommentezővel és a cikk írójával is. De a MS ott hibázott, hogy rosszul nevezte el a termékeit, pl.: tudom mi azaz iPad és tudom mi az a MacBook, de MS-nél nekem sem volt tiszta hogy mi az hogy Windows8 - Windows 8 RT. Először azt hittem hogy ugyanaz mind a kettő csak nem akarják kiírni mögé az RT-t. Szerintem jobban eltérő nevet kellett volna adni a különböző eszközöknek (mint az Apple is tette). Először Én is megdöbbentem ennek az árán, mert azt hittem hogy egy billentyűzetes tablet. Remélem értitek mire gondoltam. Amúgy szerintem bukta lesz, mert drága, ennyiért már komoly laptopok és ultrabookok is vannak.

Cervisia 2012.11.30. 21:47:08

Ha annyiba kerül mint egy Air, és olyan a hardvere mint egy Airnek, akkor bizony kibaszottul túlárazott.

bounty123 2012.11.30. 22:14:06

Egyetértek, és pont ezen okokból sokkal inkább egy samsung ativ smart pc-n (nem pro-n) gondolkozom, ami új atom procival és ssd-vel jön ki, jó hosszú üzemidővel.

Pilóta78 2012.11.30. 22:23:41

Ha ez a cucc annyiba kerül mit egy Air, akkor nem tudom elképzelni, hogy valaki ne azt vegyen. Még akkor is, ha nem egészen ugyanaz a koncepció. A Surface RT mindenesetre eléggé bukón van:
www.digitimes.com/news/a20121128PD215.html

Martian (törölt) 2012.11.30. 22:35:36

Az akkus üzemidő mindenképpen gyenge pont...

case_hd 2012.11.30. 22:50:44

Lehet, hogy igazad van, de akkor marketing öngólról van szó. Ha hiba a Prót a Surface RT-hez hasonlítani, akkor nem kellett volna egy termékcsaládba pakolni őket. A Macbook Pro sem csak drágább és jobb Macbook Air, hanem máshogy is hívják, máshogy is van pozicionálva. Ez így nem fog menni, drága Microsoft. Some may just be a low volume player, but this way you'll soon be muted completely

Ipari-antidepresszió 2012.11.30. 22:58:59

Szerintem ez már inkább divatcikk, mint használati tárgy. A Surface mondjuk sokkal jobban néz ki, de ez szigorúan magánvélemény, nekem nem lesz egyik sem, nekem asztali gépem van :-) Nekem úgy általában van bajom az ilyen nagy lapokkal, mert otthon úgyis csak asztalnál érdemes ilyet használni, cipelni meg max. zsebbe férő okostelefont szeretek

fraki 2012.11.30. 23:08:26

Nem semmi poszt. (És most a nyelvtani hibáktól el is tekintenék.)

"Nem szabad őket összehasonlítani. "

Ezt te mondod. Az MS viszont azonos kategóriában futtatja őket.

"és az ultrabookok konkurenciájának szántak"

Ezt megintcsak te mondod. Valójában nem egészen tudni, hogy minek a konkurenciájának is szánták, pont az említett szokatlan paraméterek miatt.

"És akkor olyan cikkeket olvasok, hogy szerintük túl drága, mert annyiba kerül mint egy Macbook Air és hogy: mi az, hogy az üzemideje rosszabb lesz mint az RT verziónak?"

Hát pont ez az, hogy formára nem az Airrel konkurál, mégis ugyanolyan drága. Hanem az RT "nagytestvére", viszont ahhoz képest értelmezhetetlen az üzemideje. BTW, ahogy írod is, az üzemideje akkor is értelmezhetetlen, ha az Airrel konkurál.

"úgyhogy nem tudom mit kell az árán csodálkozni."

Én azt nem értem, hogy te min csodálkozol. A pozicionálás a lényeg. Nem az, hogy te mit mondasz a termékről, meg mikkel társítod.

"Az üzemidő valóban ciki, mert elvileg fele olyan jó lesz az üzemidő mint a kis tesónak"

Egy mondattal feljebb még nem értetted, hogy más cikkek felróják az üzemidőt... Ja, és "kis tesónak" nevezed azt a terméket, amit elvileg "nem szabad összehasonlítani".

"a legtöbb ultrabook a 6-7 környékén teljesít. De azért a Surface Pro mégis csak egy sokkal erősebb hardver mint az RT"

Ez a legzseniálisabb része a posztnak. Ciki az ultrabookokhoz képesti üzemidő, DE mégse ciki, mert az RT-nél erősebb a hardver. LOL

fagzal 2012.12.01. 00:28:36

"... szerintem bővel elég lenne egy új Atom is ..."

Szerintem meg pont nem. Arra ott az ARM-os cucc, az új ARM-ok már nagyjából elérik az Atom teljesítményét, sokkal kisebb fogyasztáson. Ennek a cuccnak a lényege az lenne, hogy kivált egy ultrabook-ot és egy tablet-et. Méghozzá TÉNYLEG kiváltja.

Az i3 jobb gondolat, de IMHO nem fogyaszt annyival kevesebbet, mint az i5. (Más kérdés, hogy az árat talán lejjebb vinné.)

Ha lehetne rá Linux-ot rakni, $500 körül megvenném :)

...::: :::... 2012.12.01. 00:57:57

Egy ATOM :DDDD Hat a tobbi faszsagon meg csak mosolyogtam, de itt mar tenyleg fetrengtem a rohogestol. Hogy majd 2012 vegen egy csucskategorias tablaba egy pentium 4-en alapulo (anno 2000) lowlowlowend processzort tesznek? :D Hat ennyire meg a microsoft se hulye. Aki lassu tabletet akar, az vegyen RT-t. Aki gyors tabletet akar, az vegyen Pro-t. Tiszta sor.

Nem veletlen, hogy az intel atom megragadt a lowlowlowlowlowlowlowend szinten (<80000Ft), mivel mar a harom bongeszoful nyitva tartasa is alig megy rajta, es akkor a flash tartalmak futtatasarol meg nem is beszeltem.

@fraki: Minden allitasoddal egyetertek.

Nem nagyon ertem, hogy ilyen hozza nem erto, okoskodo bloggerek miert kapnak cimlapi kiemelest. Egesz biztos vagyok benne amugy, hogy a ti utcatokban te vagy az a Pistike, aki mindenkinek szivesen feltelepiti a letorrentezett, szetbuheralt Windows XP Gamer editiont. (Mert Magyarorszagon minden utcaban van egy ilyen. :D)

lifelike 2012.12.01. 01:04:05

vicces cucc, olyan tipikus "van ez a jó termék a konkurenciánál, mit tudunk mi HOZZÁTENNI ami tökfelesleges" brainstorming eredménye

guszti 2012.12.01. 03:16:57

Van már ez a kategória, illetve épp most születik, karira tele lesz a polc velük. Samsung ATIV SmartPc (kétmagos atom és i5 is létezik, egy collal több), Lenovo Thinkpad tablet 2 (atom), acer iconia valami, meg mintha vmi hp-t meg sony-t is láttam volna.
Nevezzük bárminek, ezek egyszerűen "rendes" windozos, vacom cerkás laptop-újraértelmezések. Az is túlzás hogy ne értenék a vevők ki kivel van, aki ennyit elkölt egy gépre, annak talán nem okoz majd kezelhetetlen kihívást első olvasásra megérteni a w8rt és w8pro közötti különbséget. Ekkora felbontáshoz meg kell a stílus hogy használni is lehessen, szóval nem értem a nyavajgást, van ezeknek létjogosultsága. A Macbook Airről nem tudod leakasztani a kijelzőt, meg tollat se adnak hozzá, még a végén a Wozniaknak lesz igaza hogy a picipuha manapság bátrabban újít.
Az ára meg? 900 dodó, az pont 300zal kevesebb mint a samsungnál az i5/fullhd verzió, igaz, náluk létezik atomos is, egyel kisebb felbontással, kevesebbért. A Thinkpad szintén atommal megy, valahol 700 dodó körül, szóval nyugi, lesz a redmondiaknak is Z2760-nal szerelt verziója, csak előbb a flagshippel krúzolnak egyet hogy észrevegyék őket. Sima rohangálós mobilirodának nyilván az atom lesz a nyerő, a fullosak tényleg inkább konzervatív bisznisz-tablet kategória, illetve az apple-fóbiás gazdag sznobok játékszerei lesznek.

agyameldobom42 2012.12.01. 06:18:04

Ha feleslegesen eros hardware van benne, az ara pedig ezzel aranyos, azzal azt mondtad, hogy feleslegesen draga. Mint mondta volt mindenki mas is. De ti mind egyenisegek vagytok! ("En nem!")

Ezer dollar, itthon meglatjukmennyi de tutinemannyi, plusz afa, es abban meg nem lesz benne az office licensz, ami nelkul minek is az egesz?

Az emberek nagyon kicsi szazaleka veszi egyaltalan eszre a kulonbseget egy olcso, atomos laptop es barmilyen gyors csucsmodell kozott, meg kevesebbnek szamit erdemben a kulonbseg a napi hasznalatban.

Boltok polcan fog rohadni a keszlet, meg seggnyalo partnercegeknel, de minden mozifilmben kellek lesz, pont mint az ugyanigy tularazott cisco asztali telefonok.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2012.12.01. 07:36:47

@case_hd:

"A Macbook Pro sem csak drágább és jobb Macbook Air, hanem máshogy is hívják, máshogy is van pozicionálva."

A Surface with Windows RT és Surface with Windows 8 Pro elnevezések talán nem sugallnak különbséget? Ha az Apple terméke esetében a Pro szócska elegendő a különbségtételhez, akkor a Microsoft termékénél ugyanaz a szócska nem? Biztos, hogy nincsenek "máshogy pozícionálva"?

Mercel 2012.12.01. 09:21:35

Profi dolog almás cucczal összehasnlítani a Surface Pro árát..
Az Apple termékei brutálisan túl vannak árazva. Nem mentség erre hivatkozni.
Ráadásul a Macbook teljes értékű munka és egyéb eszköz már persze ha valaki az Apple univerzumban tud/akar dolgozni szórakozni..

"Frigyes"

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2012.12.01. 10:10:48

@Mercel:

"a Macbook teljes értékű munka és egyéb eszköz"
A cikk éppen arról szól, hogy a Surface Pro is.

2012.12.01. 13:24:52

windowsok alá nem lehet elég erős hardvert rakni sajnos (mondom ezt lassan 10 év .net fejlesztés után)

2012.12.01. 13:25:44

akarom mondani nem lehet TÚL erős hardvert rakni...

Kopi3.14 2012.12.01. 13:44:23

Céges vásárlásban ahol a használó sokat rohangál az asztala és a telephely tetszőleges pontja közt értelmesebb egy ilyen, mint a normál noti. Erre rá lehet fogni, vinni könnyebb, az üzemidő meg nem probléma, mert max egy órán belül visszatér a dokkolóhoz.

süti beállítások módosítása