Androidról iOS-re

2013.01.05. 13:32 goIya

Az elmúlt időszakban elég sok cikket olvastam mind magyarul, mind angolul arról, hogy a Samsung végre jobb telefont tudott csinálni mint az Apple, hogy az emberek megunták az iOS-t és ezért Androidra váltanak és hasonlók. Hát én pont az ellenkezőjét léptem és Androidról váltottam iOS-re.

Kicsivel több mint egy évig használtam egy LG Optimus 2x-et, de meguntam azt, hogy nincsenek hibajavítások, csak ígérgetik az új Android verziót, és annak ellenére, hogy ez az LG csúcsmodellje volt, egy alsó kategóriás Motorolának gyorsabb és gördülékenyebb volt a GUI-ja. Egy 3D játék szaggatás nélkül elfut, egy 100 oldalas PDFet pillanatok alatt betölt, de a homescreen belassul, beragad?

Valószínű, hogy ez konkrétan ennek a készüléknek tudható be és ha egy Nexus telefont vettem volna, tök boldog lennék még mindig vele, de nem. Mivel iPhone-om még nem volt, és amúgy is vonzanak az újdonságok, úgy döntöttem egy iPhone5re váltok. Azért iPhone, mert a WindowsPhone szerintem még nem elég kiforrott, és az 5, mert nem sokkal drágább mint a 4S.

Mivel új SIM kártyát kaptam, ezért a névjegyeim úgy maradtak meg, hogy szinkronizáltam a Google Névjegyekbe őket, onnan kiexportáltam a naptárammal együtt és feltöltöttem az iCloudba, és amikor először bekapcsoltam a telefont és bejelentkeztem, már ott is volt minden. A képeket, fontosabb dolgokat feltöltöttem a Dropboxba, így azokat onnan később le tudom tölteni. Az appjaim többsége ingyenes volt, így azokért nem kár. De ha van olyan appod ami többe került mint 5euro, akkor meg lehet próbálni írni a fejlesztőknek, hátha adnak egy promo kódot, amivel ingyen le tudod szedni azt. Az 1euro alatti appokkal ezt fölösleges eljátszani.

A telefon gyönyörű, vékony és könnyű. Nem nagyon lehet a súlyát érzeni ha zsebben van, oda kell rá figyelni. A biztonság kedvéért vettem rá fóliát, de nem aggódok annyira, vigyázni szoktam a dolgaimra, eddig is csak az ágyról sikerült leejtenem.

A rendszer GUI sokkal gördülékenyebb, az alkalmazások gyorsan indulnak és gyorsan lehet köztük váltani, a böngésző gyorsan tölt be, és görgetni is ész nélkül lehet nem lassul be. A Wifi, a Bluetooth, a GPS és a 3G is folyamatosan be van kapcsolva, így is másfél napot bír normális használat mellett. Az LG 1napig bírta, de ott játszani kellett a Wifivel, mert az nagyon merítette. A kamera nagyon jó képeket és videókat csinál, de manuálisan szinte semmit nem lehet benne állítani, még a felbontást se. Mit kezdjek a 1080p videóval, ha nem fullhd a monitorom?

És az a helyzet, hogy ennyi. Nem nagyon tudok róla mit írni, mert egyszerűen annyira természetes és magától értetődő a kezelése és a használata, hogy semmit nem tudok kiemelni. Konstans hozza az elvárt minőséget.

Az egyetlen dolog ami nagyon hiányzik az a widgetek lehetősége. Jó volt látni az időjárást vagy a naptárat a főképernyőn, de van egy olyan érzésem hogy ezek miatt volt lassú ott a főképernyő animáció. Ezt leszámítva, nekem sokkal jobban tetszik az iOS mint az Android. Kevesebb a testreszabhatóság lehetősége, de emiatt gördülékenyebb. Korlátozottabb az appok közti kommunikáció, de emiatt biztonságosabb. Úgy érzem jó döntés volt váltani.

Címkék: Apple Android iOS

A bejegyzés trackback címe:

https://gadgetfuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr354999343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása